Dag 9, 27 oktober 2015, Yosemite Park. - Reisverslag uit Yosemite, Verenigde Staten van Miranda Reinders - WaarBenJij.nu Dag 9, 27 oktober 2015, Yosemite Park. - Reisverslag uit Yosemite, Verenigde Staten van Miranda Reinders - WaarBenJij.nu

Dag 9, 27 oktober 2015, Yosemite Park.

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg Miranda

29 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Yosemite

Vanmorgen bij daglicht konden we de camping in Coarsegold pas goed bekijken. Mooi man!!
Uitslapen in de camper dat gaat me niet lukken deze reis. Maar dat geeft ook niks want er is hier zoveel te zien. Het is hier heel bergachtig, dus om naar de wc lopen moesten al bijna bergbeklimmen. (bijna!!) Eerst een telefoontje naar het thuisfront om te laten weten dat hier alles oke is ( voor zover nog niet gelezen) en om de laatste nieuwtjes te horen. Het is altijd eerst even nadenken hoe laat t daar is omdat er 9 uur tijdsverschil is, niet dat ik daar midden in de nacht iemand uit bed bel.
Na alweer heerlijk buiten gezeten en gegeten te hebben in ons prieeltje moesten we ons nog gaan registreren bij de receptie. Loek liep ook even met Jan en mij mee. Oooh lief er zat een mooie kat voor de raam en Loek deed zijn allerbeste imitatie van een spinnende kat na. Kitje voelde zich meteen op z’n gemak bij Loek. Vaak denken we dat we een huisdier bij ons hebben. prprprrr. poesje Loek!!!Een andere pluizige kat schuimde bij de camper rond. Maar die zag me er toch een beetje te wild uit. Ieks!! Bij de receptie vroegen we wat aan te bevelen was Sequoia National Park of Yosemite Park. Ik had me al bedacht dat we naar Sequoia gingen kijken want dat lijkt mij het mooiste, en in Yosemite zijn afgelopen zomer heel erg veel bosbranden geweest. Bosbranden zijn wel heel goed voor het voortbestaan van de bomen, op een of andere manier.Maar zij raadde ons aan om toch naar Yosemite te gaan omdat dit park veel meer te bieden zou hebben. Loek wilde in de tussentijd wel nog even snel gaan zwemmen , maar zoals we wel verwacht hadden was het water veel te koud. Hij stapte er weer uit toen hij bijna met z’n zaakje in het water was. Dat zou toch echt te ver gaan. Oke, dan stellen Voorzichtig van het park afrijden want hier kiggen heel veel flinke "bumps".we ook t douchen uit tot vanavond en dan repkedepeu naar Yosemite. Het park lag maar zo’ n 38 km. van onze camping af. Wisten wij veel dat je om bij het visitorcentre van het park nog 70 km. moest rijden. Maar wat geeft t. We hebben vakantie!!!
Tijdens een stop zagen we heel veel grijze eekhoorns, het zullen wel geen gepensioneerde Eikkaters zijn. Wel grappig, maar niet zo mooi als de rode eekhoorn!!! (beetje chauvinisme mag wel!) Toen we net het park in reden roken we nog steeds de brandlucht van de bosbranden, de sporen waren nog overal. Onder aan de stammen was het zwart en naar boven was er niets te zien. op veel plaatsen dan want er waren ook sommige plekken waar alleen nog kale stammen stonden. Er waren best wel veel vieuwpoints langs de weg waar je veilig foto’s kon maken. De beroemde waterval Bridal Veil Fall was niet meer als een pisstraaltje als gevolg van een hele droge zomer. Daardoor waren eigenlijk ook alle beekjes die er behoorde te zijn zo droog als maar wat. Dat vonden we erg jammer want je kunt je voorstellen als het water van zo’n hoge rotsen af gutst dat dat een spectaculair schouwspel oplevert. Op een laag punt kabbelde wel gelukkig een beekje. Over een paadje in een door wei mocht je daar naar toe lopen. Jan kon het toch niet laten om het beekje nog wat meer „water"te vullen. Foei Jan!!!!! De jongens wilde ook wel maar dat feest ging niet door! Ondertussen beginnen de dagen die we bij elkaar op de lip zitten hun tol te eisen en worden de lontjes wat korter. Roy en Twan vinden het leuk om Loek te treiteren en Loek doet dan vaak ook mee,
maar eens is het aan. En dat moment kwam nu... Dennis hield zich heel verstandig afzijdig.
Wij waren al een winkel in het park binnengegaan om wat middageten te kopen, toen ik Loek mistte. Ik liep maar snel even naar buiten kijken, en ja..de maat was vol bij Loek. Hij was t gepest meer dan zat. Nou maar eens heel snel Roy en Twan aan de jas getrokken dat ze moesten gedragen. Maar door dit alles had Jan er de neus van vol en wilde naar de camping. Nou,ik dacht van niet. Ik ben niet naar Amerika gekomen om in de camper wat zitten te kniezen . Dus met een dalend humeur toch maar de shuttlebus gepakt en nog van alles bekeken. Heel indrukwekkend allemaal. Een ruig gebied , super grote rotsformaties en daartussen heeeeele hoge dennebomen. We zagen vanuit de verte El Capitan en the Halfdoom. Ergens tussen de rotsen bij het water zagen we twee mule-deers lopen. Ooooh koetsjie koetsjie. Na de stop zagen we ook de Yosemite Falls, maar ook zoals alle andere watervallen, zo droog als een krekelsvot ( zou oma zeggen). Jammer genoeg hebben we geen beren gezien. Wel zijn hier ontiegelijk veel wandelaars en fietsers.
Zo rond een uur of 4 zijn we maar weer teruggereden naar onze camping want ik wilde nog douchen en de was doen. De douches hier waren wel schoon maar OUD. En bij dit washok kon ik ook geen geld wisselen bij een automaat. Dus dat wordt maar 1 machine was,jammer. dan moet de rest maar tot morgen wachten. Maar weer snel iets in de magnetron gestopt voor te eten. Een burrit, bleh. We zijn al allemal klaar met magetron eten. De jongens hebben om de beurt corvee. Ik denk dat ik dat thuis ook maar ga invoeren. Ben benieuwd of het lukt. Als afsluiting hebben we nog gezellig Rummicub gespeeld met Loek en Twan onder het genot van ede dure chips uit La Vegas.Roy ,Dennis en Jan deden de Budweiser-test. Deze werd resoluut afgekeurd. Ik vind het wel jammer dat we geen Sequoia’s te zien krijgen. Geen General Sherman Tree van 83 meter hoog. Maar voor morgen kunnen we dat niet meer erbij doen , want van hieruit is het 300 km. extra en dat is teveel bij de reis naar San Francisco.
Maar naar the streets of SanFrancisco wil ik ook heeeeel graag. Dus niet zeuren!!!